Peranti untuk peremajaan wajah laser

Penting bagi setiap wanita untuk kekal muda danperemajaan kulit wajah perkakasancantik selagi boleh. Hari ini terdapat banyak pilihan prosedur kosmetik yang dapat membantu para wanita untuk sentiasa berada di puncak. Namun, tidak semua orang mempunyai waktu untuk pergi ke klinik estetika atau panti kecantikan, sebab itulah mesin laser mudah alih untuk digunakan di rumah diciptakan. Apakah perbezaan antara sistem laser di klinik dan pilihan rumah? Mana yang lebih baik dan cekap? Kami akan menganalisisnya dalam artikel kami.

Bagaimana ia berfungsi?

Kesan positif laser pada kulit telah lama diketahui. Banyak klinik menggunakan mesin laser untuk peremajaan, pembetulan kedutan, penyingkiran pigmentasi, facelift dan banyak lagi. Prinsip operasi laser adalah penembusan ke dalam lapisan kulit yang dalam dan memberi kesan pada sel, mengaktifkan kerjanya. Penghasilan kolagen dan elastin yang aktif bermula, disebabkan oleh itu kulit diremajakan. Rangka yang lebih tahan lama dibuat dan turgor diketatkan.

Peranti untuk peremajaan wajah laser di rumah berfungsi dengan cara yang sama. Cuma mereka jauh lebih kecil, mudah dipasang di tangan dan bahkan boleh dibawa bersama dengan beg tangan anda.

Model yang paling popular, yang telah membuktikan diri mereka di pasaran dan mempunyai ulasan positif, mempunyai sejumlah ciri dan fungsi terbina dalam, yang akan kita bincangkan di bawah.

Mesin peremajaan wajah laser di rumah

Ini adalah peranti generasi baru, ia bertujuan untuk kegunaan peribadi di rumah. Mereka secara bersamaan menggabungkan fungsi peralatan profesional dan kemudahan penggunaan, arahan yang jelas dan antara muka yang mudah dicapai.

Peranti mudah alih mudah disesuaikan dengan parameter individu pengguna. Selalunya mereka mempunyai beberapa mod penggunaan untuk zon yang berbeza. Juga, hampir semua peranti dilengkapi dengan perlindungan daripada luka bakar dan perlindungan dari kanak-kanak. Keselamatan adalah salah satu tujuan utama pengeluar.

Banyak produk laser mempunyai fungsi penguncian yang menunjukkan bahawa peranti tersebut belum siap digunakan. Terdapat juga sistem yang memberi tahu tentang akhir sesi, tahap pengisian dan intensiti (dari rendah ke tinggi). Semasa menggunakan mana-mana alat laser untuk pertama kalinya, adalah wajar untuk membuat ujian pada kawasan kulit yang kecil dan tidak mencolok dengan kesan minimum.

Baca arahan dengan teliti dan ikuti prosedur seperti yang dijelaskan. Sebagai contoh, salah satu pengeluar terkenal mengesyorkan prosedur langkah demi langkah berikut untuk peremajaan rumah laser:

  1. Pertama, anda perlu menggunakan gel yang dapat memberikan sentuhan yang lebih baik pada kulit dengan kulit dan membantu laser berfungsi dengan lebih sekata di kawasan yang dirawat.
  2. Kemudian gunakan peranti mengikut arahan.
  3. Pada akhir sesi, sapukan krim hypoallergenic pada kulit, yang direka untuk melembapkan, mengurangkan kerengsaan kulit dan menyatukan hasilnya.

Mesin peremajaan laser sesuai untuk kulit wajah, leher, décolleté, tangan dan untuk kawasan dari siku hingga pergelangan tangan. Peranti laser tidak digunakan untuk kelopak mata dan bibir, begitu juga untuk tapak tangan.

Hasil berikut dapat dicapai dengan laser mudah alih:

  • mengangkat kulit;
  • penghapusan kedutan;
  • penghapusan kelemahan kulit;
  • kembali ke warna kulit semula jadi;
  • mengembalikan kehalusan dan kelembutan pada kulit;
  • peremajaan umum.
wajah sebelum dan selepas peremajaan kulit perkakasan

Selalunya, rawatan dengan alat tersebut adalah dari 2 minggu hingga 3 bulan. Sebelum digunakan, anda mesti membaca arahan dan kontraindikasi. Sekiranya anda menghadapi masalah kesihatan yang serius, sebaiknya berjumpa dengan doktor anda sebelum menggunakan alat ini.

Ulasan mengenai peranti penggunaan di rumah:

"Saya melakukan prosedur selama kira-kira dua bulan, merawat wajah dan décolleté. Semasa prosedur, kulit sedikit geli, tetapi boleh diterima. Saya sangat menyukai gel yang perlu digunakan selepas prosedur, ia melembapkan kulit dengan baik dan melicinkan kedutan. "

"Saya meminjam alat itu dari seorang rakan, dia sangat memujinya. Pada mulanya saya tidak menyedari perubahan ketara. Tetapi dia meneruskan kursus seperti yang disarankan selama 8 minggu. Setelah menamatkan kursus, saya membandingkan diri saya dengan gambar lama dan menyedari bahawa saya mula kelihatan lebih baik. Kulit telah menyegarkan dan terasa tegang. "

Peranti laser untuk peremajaan wajah di klinik

Walaupun pada masa ini bahawa alat laser mudah alih tersedia secara meluas untuk pembeli, mereka boleh dibeli di kedai dan di Internet, harganya cukup tinggi. Selain itu, penting untuk diingat mengenai langkah berjaga-jaga, jika anda menggunakan peranti dengan tidak betul, ini boleh menyebabkan luka bakar atau hiperpigmentasi. Doktor mengesyorkan agar anda terlebih dahulu menjalani prosedur peremajaan laser di klinik, di bawah pengawasan doktor yang berpengalaman. Pakar akan dapat memilih laser secara individu, menetapkan tahap pendedahan optimum dan mengira berapa banyak prosedur yang diperlukan. Ia jauh lebih selamat dan lebih menjimatkan.

menjalankan prosedur peremajaan kulit pada kulit

Di klinik kami, hanya sistem laser moden yang digunakan, yang mempunyai pelbagai lampiran dan digunakan bukan hanya untuk peremajaan kulit, tetapi juga untuk menghilangkan tatu, parut, pigmentasi, jerawat, urat labah-labah dan rosacea. Mereka mempunyai pelbagai fungsi.

Sekiranya pesakit datang ke klinik dengan keputusan untuk membuang perubahan yang berkaitan dengan usia di wajah, maka doktor akan membimbing pesakit dari awal sehingga hasil yang diinginkan tercapai. Di bawah pengawasan doktor, anda tidak perlu risau tentang luka bakar atau terlalu banyak pendedahan laser. Dalam alat moden untuk klinik, fungsi menjaga kad pesakit disediakan, yang menunjukkan jenis laser dan kekuatan apa yang digunakan. Oleh itu, doktor tidak akan melakukan kesalahan.

Kelebihan rawatan muka dengan alat laser di klinik:

  • Keselamatan;
  • Mengesan perubahan pada kulit oleh pakar dan, jika perlu, menetapkan laser lain atau tenaga lain;
  • Kesan pantas - rawatan di klinik biasanya 3-5 sesi;
  • Perubahan ketara selepas prosedur pertama;
  • Laser berkuasa tinggi membolehkan anda meremajakan kulit selama 5 tahun;
  • Kesan peremajaan yang semakin meningkat dalam masa satu setengah tahun.

Bagaimana prosedur peremajaan laser dilakukan di klinik?

Setelah pemeriksaan tatap muka oleh pakar kosmetik dan penjelasan mengenai masalah yang ingin dihilangkan oleh pesakit, persiapan untuk prosedur dimulakan.

  • Pembersihan solekan dan pembersihan wajah.
  • Penggunaan gel anestetik khas pada wajah.
  • Memeriksa operasi laser pada kawasan kulit yang kecil. Selanjutnya, jika pesakit tidak mengalami kesakitan atau ketidakselesaan, doktor terus merawat seluruh kawasan kulit. Ini boleh mengambil masa 10 hingga 30 minit. Kebiasaannya, pesakit hanya perlu merasakan sedikit sensasi dan kehangatan dari laser.
  • Penyelesaian prosedur. Memohon gel hypoallergenic pada kulit membantu mengurangkan kemerahan dan melindungi kulit dari pengaruh luaran. Pesakit disarankan untuk berehat selama beberapa minit selepas sesi peremajaan.
hasil keremajaan kulit laser

Untuk beberapa jam pertama, kulit mungkin kekal kemerahan. Namun, jangan risau, ini adalah reaksi sementara. Selepas prosedur, anda boleh kembali ke irama hidup anda yang biasa. Perkara utama adalah mengikuti cadangan doktor anda untuk penjagaan kulit. Sudah tentu, kesan alat laser mudah alih dan laser yang digunakan di klinik berbeza dengan ketara. Sekiranya pesakit menginginkan peremajaan yang kelihatan, maka perlu menghubungi pakar kosmetik pakar. Sekiranya pesakit hanya perlu menjaga keadaan kulit yang baik, maka alat laser mudah alih untuk kegunaan rumah sesuai.

Ulasan mengenai peremajaan laser di klinik:

"Saya menjalani kursus peremajaan laser di klinik, saya menjalani 5 prosedur, dengan rehat 3 minggu. Hasilnya luar biasa! Saya telah menjadi 5-6 tahun lebih muda, malah kenalan saya tidak akan mengenali saya. Semua orang bertanya rahsia masa muda saya. Sangat senang mendengar pujian daripada orang lain. "

"Saya pergi ke klinik untuk mengetatkan oval wajah saya dan menghilangkan kerutan yang meniru. Doktor menasihati saya untuk melakukannya dengan laser, dengan keadaan kulit saya itu adalah pilihan terbaik. Saya menjalani beberapa prosedur, selepas itu saya mula melihat wajah yang cantik dan muda di cermin. Saya bernasib baik dengan doktor dan klinik! Pada masa akan datang, saya ingin menyokong hasil ini. "

Walau bagaimanapun, sebelum memulakan prosedur laser dalam kedua-dua kes, perlu diingat bahawa terdapat sejumlah kontraindikasi untuk peremajaan laser:

  • kehamilan dan penyusuan;
  • kerosakan, luka, calar dan luka bakar pada kulit;
  • penyakit jantung;
  • penyakit onkologi;
  • kehadiran benang kosmetik di kawasan pemprosesan;
  • kecenderungan untuk membentuk parut keloid.